Elérhetőségek

Hírek

2023. október 20., 10:09Szegedi találkozó

ELNÖKÖK ÉS TITKÁROK RENDHAGYÓ TALÁLKOZÓJA SZEGEDEN

Az ország minden tájáról érkeztek kolpingosok a szegedi Betyárok Tanyájára, ahol az Újszegedi Kolping Család szervezésében jótékonysági főzőversenyen és vacsorán vettünk részt, összesen 5 kolpingos csapattal.

Mi, a Nyugati körzetből 8 fős csapattal indultunk el, már pénteken reggel. Szombathelyről 4-en, Körmendről és Lentiből 2-2 fő csatlakozott hozzánk. Mivel kölcsönkaptuk plébánosunk, Haller László atya kisbuszát, már az utazást is együtt tudtuk élvezni.

A Tisza Sport Hotelben lévő szállásunk elfoglalása után este Szegeden a belvárossal ismerkedtünk, illetve próbáltunk visszaemlékezni a  rég nem látott helyekre.

Az est folyamán már a többi kolpingos is megérkezett, így a reggeli sok ismerős viszontlátásával indult.

A főzőverseny helyszínén tartottuk meg az Elnökök, titkárok találkozóját – még a főzőverseny megkezdése előtt. A Liget Társulat - Újszegedi Kolping Család és fiataljaik bemutatkozása után elkezdődtek a munkálatok. A húst és a zöldségeket felajánlásból kapta minden csapat, amit kedvünk szerint turbózhattunk fel. A mi marhagulyásunk bükkfán füstölt kalocsai pirospaprikával és házi termesztésű, házilag őrölt erőspaprikával készült, füstölt szalonnával megbolondítva. Nyolcunknak segítettek még a kiskunhalasi és a diósgyőri kolpingosok képviselői is, így a közös munka még inkább jólesett, közben persze lehetett szomszédolni is. Mellettünk Pétör betyár és csapata főzött, a konyhafőnök természetesen autentikus viseletben.

Közben megérkezett Böjte Csaba atya az esztelneki és kézdialmási gyerekekkel, akik kis séta után kipakolták a kis portékáikat, amiből vásárolni lehetett, ezzel is támogatva őket.

A csapatok személyes ajándékkal is kedveskedtek a Böjte Csaba atyával érkező gyermekeknek. Mi egy 15 éves kamasz fiút kaptunk patronálásra, tőle vehettük át a zsűri jelenlétében a főzésért járó serleget és az oklevelet. Minden csapat arany fokozatot kapott , hisz az önzetlen jócselekedetért csak arany szív és első helyezés járhat. Böjte Csaba körbejárt a főzőcsapatok között, mindenhol megállt egy kis beszélgetésre. Így alkalmunk volt kezet rázni vele és személyesen átadni az összegyűjtött pénzadományokat.

A nap legszebb ajándéka a szentmise mellett a gyerekek műsora és sugárzó tekintete volt. Csaba atya személyes történtetekkel oktatott bennünket: mit tehetünk panasz helyett.

A vacsora után, már sötétben, de még mindig csudaszép időben sokáig beszélgettünk az ország kolpingosaival.

A másnap sem telt tétlenül, ellátogattunk a Móra Ferenc Múzeumba, majd az Újszegedi Kolping Ifjúság szervezésében játékos feladatokkal megfűszerezett városnéző túrán vettünk részt.

Az ebédet ismét a Betyárok tanyáján fogyasztottuk, már kizárólag kolpingos körben.

Csodás élményben volt részünk, megismerhettük a szegedi kolpingosok példaértékű munkáját– Isten áldja meg őket.

« Vissza az előző oldalra!